ΓΕΦΥΡΑ ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ , ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΙΟΥ

ΓΕΦΥΡΑ  ΧΑΡΙΛΑΟΥ ΤΡΙΚΟΥΠΗ , ΡΙΟΥ - ΑΝΤΙΡΙΟΥ

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020

Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας 
Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  (2) .

Δευτέρα  14 Σεπτεμβρίου 2020
~

 ** ΣΗΜΕΡΑ 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020  ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΥΨΩΣΗΣ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ !



 ~*   ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στους εορτάζοντας και εορταζουσες ! ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ για όλους μας



 ~**  Η ΧΑΡΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΝΑ ΣΚΕΠΕΙ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ! 

~ Ο Χριστός είναι σαν το Οξυγόνο κι εμείς τον κάνουμε διοξείδιο του άνθρακα  .-                                                                                                                   

~* Θεία Λειτουργία από Πάτρα και Επιμνημόσυνος Ακολουθία 13-09-2020 : https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10219438163358245/ .-
** ΑΡΦΑΡΑ ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ 14-09-2020 Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων : https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10219441526362318/  .-
** Ιερός ΝΑΟΣ Αγίων Θεοδώρων Αρφαρών ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ 14-09-2020 : https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10219441491121437/  .-
** ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ από ΑΓΙΟ ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΤΡΩΝ 14-09-2020 : https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10219441207794354/  .-   
      
 ~ Όταν ο άνθρωπος συμμαζέψει τον εαυτόν του και τα μάτια του , τότε ο νους του συγκεντρώνεται αναγκαστικά στο Θεό .-  
  
  ~*  Αν η αγάπη είναι ζωή , τότε το μίσος προς τον πλησίον είναι θάνατος ,- { Όσιος Θαλάσσιος }.-

 ~ **  Ύψωση του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού – Γιορτή σήμερα 14 Σεπτεμβρίου
-Το 326 μ.Χ. η Αγία Ελένη πήγε στην Ιερουσαλήμ για να προσκυνήσει τους Αγίους Τόπους και να ευχαριστήσει το Θεό για τους θριάμβους του γιου της Μεγάλου Κωνσταντίνου. Ο Θείος ζήλος όμως, έκανε την Άγια Ελένη να αρχίσει έρευνες για την ανεύρεση του .  Επάνω στο Γολγοθά υπήρχε ειδωλολατρικός ναός της θεάς Αφροδίτης, τον οποίο γκρέμισε και άρχισε τις ανασκαφές. Σε κάποιο σημείο, βρέθηκαν τρεις σταυροί. Η συγκίνηση υπήρξε μεγάλη, αλλά ποιος από τους τρεις ήταν του Κυρίου; Τότε ο επίσκοπος Ιεροσολύμων Μακάριος με αρκετούς Ιερείς, αφού έκανε δέηση, άγγιξε στους σταυρούς το σώμα μιας ευσεβέστατης κυρίας που είχε πεθάνει. Όταν ήλθε η σειρά και άγγιξε τον τρίτο σταυρό, που ήταν πραγματικά του Κυρίου, η γυναίκα αμέσως αναστήθηκε.  Η είδηση διαδόθηκε σαν αστραπή σε όλα τα μέρη της Ιερουσαλήμ. Πλήθη πιστών άρχισαν να συρρέουν για να αγγίξουν το τίμιο ξύλο. Επειδή, όμως, συνέβησαν πολλά δυστυχήματα από το συνωστισμό, ύψωσαν τον Τίμιο Σταυρό μέσα στο ναό σε μέρος υψηλό, για να μπορέσουν να τον δουν και να τον προσκυνήσουν όλοι. Αυτή, λοιπόν, την ύψωση καθιέρωσαν οι άγιοι Πατέρες, να γιορτάζουμε στις 14 Σεπτεμβρίου, για να μπορέσουμε κι εμείς να υψώσουμε μέσα στις ψυχές μας το Σταυρό του Κυρίου μας, που αποτελείτο κατ’ εξοχήν “όπλον κατά του διαβόλου”.  Ορισμένοι Συναξαριστές, αυτή την ημέρα, αναφέρουν και την ύψωση του Τιμίου Σταυρού στην Κωνσταντινούπολη το 628 μ.Χ. από τον βασιλιά Ηράκλειο, πού είχε νικήσει και ξαναπήρε τον Τίμιο Σταυρό από τους Αβάρους, οι οποίοι τον είχαν αρπάξει από τους Αγίους Τόπους.


Ἀπολυτίκιον
Ἦχος α’.
Σῶσον Κύριε τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου, νίκας τοῖς Βασιλεῦσι κατὰ βαρβάρων δωρούμενος καὶ τὸ σὸν φυλάττων διὰ τοῦ Σταυροῦ σου πολίτευμα.                                                                                                      Κοντάκιον   Ἦχος δ’. Αὐτόμελον.   Ὁ ὑψωθεὶς ἐν τῷ Σταυρῷ ἑκουσίως, τῇ ἐπωνύμῳ σου καινὴ πολιτεία, τοὺς οἰκτιρμούς σου δώρησαι, Χριστὲ ὁ Θεός, Εὔφρανον ἐν τῇ δυνάμει σου, τοὺς πιστοὺς Βασιλεῖς ἡμῶν, νίκας χορηγῶν αὐτοῖς, κατὰ τῶν πολεμίων, τὴν συμμαχίαν ἔχοιεν τὴν σήν, ὅπλον εἰρήνης, ἀήττητον τρόπαιον.  Κάθισμα  Ἦχος α’. Τοῦ λίθου σφραγισθέντος.  Τοῦ Σταυροῦ σου τὸ ξύλον προσκυνοῦμεν Φιλάνθρωπε, ὅτι ἐν αὐτῷ προσηλώθης ἡ ζωὴ τῶν ἁπάντων· Παράδεισον ἠνέῳξας Σωτήρ, τῷ πίστει προσελθόντι σοι Ληστῇ· καὶ τρυφῆς κατηξιώθη, ὁμολογῶν σοι, Μνήσθητί μου Κύριε. Δέξαι ὥσπερ ἐκεῖνον καὶ ἡμᾶς, κραυγάζοντας· Ἡμάρτομεν, πάντες τῇ εὐσπλαγχνίᾳ σου, μὴ ὑπερίδῃς ἡμᾶς. (Δίς)  Ἕτερον Κάθισμα  Ἦχος πλ. β’.  Μόνον ἐπάγη τὸ ξύλον Χριστὲ τοῦ Σταυροῦ σου, τὰ θεμέλια ἐσαλεύθη τοῦ θανάτου Κύριε· ὃν γὰρ κατέπιε πόθῳ ᾍδης, ἀπήμεσε τρόμῳ· ἔδειξας ἡμῖν τὸ σωτήριόν σου Ἅγιε, καὶ δοξολογοῦμέν σε, Υἱὲ Θεοῦ, ἐλέησον ἡμᾶς. (Δίς)  Ἕτερον Κάθισμα  Ἦχος πλ. δ’. Τὸ προσταχθὲν.  Προδιετύπου μυστικῶς πάλαι τῷ χρόνῳ, ὁ Ἰησοῦς ὁ τοῦ Ναυῆ, Σταυροῦ τὸν τύπον, ὡς τὰς χεῖρας ἐξέτεινε σταυροφανῶς Σωτήρ μου· καὶ ἔστη ὁ ἥλιος ἕως ἐχθρούς, ἀνεῖλεν, ἀνθισταμένους σοι τῷ Θεῷ· νῦν δὲ οὗτος ἐσκότισται, ἐπὶ Σταυροῦ σε ὁρῶν, θανάτου κράτος λύοντα, καὶ τὸν ᾍδην σκυλεύοντα.  Ἕτερον Κάθισμα  Ἦχος πλ. δ’. Τὸ προσταχθὲν.  Ἐν Παραδείσῳ με τὸ πρίν, ξύλον ἐγύμνωσεν, οὗπερ τῇ γεύσει, ὁ ἐχθρὸς εἰσφέρει νέκρωσιν, τοῦ Σταυροῦ δὲ τὸ ξύλον, τῆς ζωῆς τὸ ἔνδυμα, ἀνθρώποις φέρον, ἐπάγη ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ κόσμος ὅλος ἐπλήσθη πάσης χαρᾶς· ὃν ὁρῶντες ὑψούμενον, Θεῷ ἐν πίστει λαοί, συμφώνως ἀνακράξωμεν· Πλήρης δόξης ὁ οἶκός σου. (Δίς)  Ὁ Οἶκος  Ὁ μετὰ τρίτον οὐρανὸν ἀρθεὶς ἐν Παραδείσῳ, καὶ ῥήματα τὰ ἄρρητα καὶ θεῖα, ἃ οὐκ ἐξὸν γλώσσαις λαλεῖν, τὶ τοῖς Γαλάταις γράφει, ὡς ἐρασταὶ τῶν Γραφῶν, ἀνέγνωτε καὶ ἔγνωτε. Ἐμοί, φησί, καυχᾶσθαι μὴ γένοιτο, πλὴν εἰ μὴ ἐν μόνῳ τῷ Σταυρῷ τῷ τοῦ Κυρίου, ἐν ᾧ παθών, ἔκτεινε τὰ πάθη. Αὐτὸν οὖν καὶ ἡμεῖς βεβαίως κρατῶμεν τοῦ Κυρίου τὸν Σταυρὸν καύχημα πάντες· ἔστι γὰρ σωτήριον ἡμῖν τοῦτο τὸ ξύλον, ὅπλον εἰρήνης ἀήττητον τρόπαιον.  ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ -ΠΟΙΟΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ :Θεοκλής, Θεοκλέας, Θεόκλεια  Σταύρος, Σταυριανός, Σταύρακας, Σταυράκιος, Σταυρής, Σταυράκης, Σταυρούλα, Σταυριανή, Σταυρίνα, Σταυρία   https://youtu.be/KKom6FEq-28
~**  “Ο ίδιος ο Κύριος θα μας διδάξει την Προσευχή”
~    “Ο άνθρωπος ζητάει στον ουρανό τη χαρά και την ευτυχία. Ζητάει το αιώνιο μακριά απ΄όλους κι απ΄όλα, ζητάει να βρει τη χαρά στον Θεό. Ο Θεός είναι μυστήριο.    Είναι σιωπή, είναι άπειρος, είναι το πάν. Την τάση της ψυχής για τον ουρανό την έχει όλος ο κόσμος, όλοι ζητάνε κάτι το ουράνιο. Σ΄Αυτόν στρέφονται όλα τα όντα, έστω και ασυνειδήτως. Σ΄Αυτόν να στρέφετε διαρκώς το νου σας. Αγαπήστε την προσευχή, την κουβέντα με τον Κύριο.  Το πάν είναι η αγάπη, ο έρωτας με τον Κύριο, τον Νυμφίο Χριστό. Γίνετε άξιοι της αγάπης του Χριστού. Για να μη ζείτε στο σκοτάδι, γυρίστε το διακόπτη της προσευχής, ώστε να έλθει το Θείο φως στην ψυχή σας. Στο βάθος του είναι σας θα φανεί ο Χριστός. Εκεί, στο βάθος, είναι η Βασιλεία του Θεού. “Η Βασιλεία του Θεού εντός υμών εστίν”. Η προσευχή γίνεται μόνο με το Άγιον Πνεύμα. Αυτό διδάσκει την ψυχή πώς να προσεύχεται. “Το γάρ τι προσευξόμεθα καθ΄ό δεί ούκ οίδαμεν, αλλ΄αυτό το Πνεύμα υπερεντυγχάνει υπέρ ημών στεναγμοίς αλαλήτοις”. Εμείς δεν χρειάζεται να κάνουμε καμιά προσπάθεια. Ν΄απευθυνόμαστε στον Θεό, με ύφος ταπεινού δούλου, με φωνή παρακλητική και ικετευτική. Τότε η προσευχή μας είναι ευάρεστη στο Θεό. Να στεκόμαστε με ευλάβεια ενώπιον του Εσταυρωμένου και να λέμε: “Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με”. Αυτό τα λέει όλα. Όταν κινηθεί για προσευχή ο νους του ανθρώπου, στο δευτερόλεπτο του δευτερολέπτου έρχεται η Θεία χάρις. Τότε ο άνθρωπος γίνεται χαριτωμένος και βλέπει με άλλα μάτια τα πάντα. Το παν είναι ν΄αγαπήσουμε τον Χριστό, την προσευχή, τη μελέτη. Παίρνουμε ένα εκατομμύριο και το κόβουμε κομματάκια. Του ανθρώπου η προσπάθεια είναι το ένα εκατομμυριοστό. Πριν από την προσευχή η ψυχή πρέπει να προετοιμάζεται με προσευχή. Προσευχή για την προσευχή. Ακούστε τι εύχεται ο ιερέας μυστικά, την ώρα που διαβάζεται ο Απόστολος κατά την Θεία Λειτουργία: “Έλαμψον εν ταις καρδίαις ημών φιλάνθρωπε Δέσποτα το της Σης Θεογνωσίας ακήρατον φως και τους της διανοίας ημών διάνοιξον οφθαλμούς εις την των ευαγγελικών Σου κηρυγμάτων κατανόησιν. Ένθες ημίν τον των μακαρίων Σου εντολών φόβον, ίνα τάς σαρκικάς επιθυμίας πάσας καταπατήσαντες πνευματικήν πολιτείαν μετέλθωμεν, πάντα τα προς ευαρέστησιν την σην και φρονούντες και πράττοντες.  Συ γαρ ο φωτισμός των ψυχών και των σωμάτων ημών, Χριστέ ο Θεός, και Σοί την δόξαν αναπέμπομεν συν τω ανάρχω Σου Πατρί και τω παναγίω και αγαθώ και ζωοποιώ Σου Πνεύματι, νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων”. Στην προσευχή μπαίνουμε χωρίς να το καταλάβουμε. Χρειάζεται να βρεθούμε και σε κατάλληλο κλίμα. Η αναστροφή με τον Χριστό, η συζήτηση, η μελέτη, η ψαλτική, το καντηλάκι, το θυμίαμα, γίνονται το κατάλληλο κλίμα, ώστε όλα να γίνουν απλά, “εν απλότητι καρδίας”.  Διαβάζοντας τις ψαλμωδίες, τις ακολουθίες, με έρωτα, χωρίς να το καταλάβουμε γινόμαστε άγιοι. Ευφραινόμαστε με τα Θεία λόγια. Αυτή η ευφροσύνη, αυτή η χαρά είναι η δική μας προσπάθεια, για να μπούμε εύκολα στην ατμόσφαιρα της  προσευχής, η προθέρμανση, όπως λέμε. Μπορούμε και να φέρνουμε στο νου μας ωραίες εικόνες από τοπία που είδαμε. Αυτή η προσπάθεια είναι απαλή, αναίμακτη. Αλλά μην ξεχνάμε αυτό που είπε ο Κύριος: “Χωρίς εμού ού δύνασθε ποιείν ουδέν”. Ο ίδιος ο Κύριος θα μας διδάξει την προσευχή. Δεν θα τη μάθουμε μόνοι μας, ούτε άλλος κανείς θα μας τη μάθει.  Μη λέμε, “έκανα τόσες μετάνοιες, εξασφάλισα τώρα την χάρι”, αλλά να ζητούμε να λάμψει εντός μας το ακήρατον φως της θείας γνώσεως και να ανοίξει τα πνευματικά μας μάτια, για να κατανοήσουμε τα θεία Του λόγια. Με τον τρόπο αυτό, χωρίς να το καταλάβουμε, αγαπάμε τον Θεό χωρίς σφιξίματα, προσπάθεια κι αγώνα. Αυτά που είναι δύσκολα στους ανθρώπους, για τον Θεό είναι πολύ εύκολα. Τον Θεό θα Τον αγαπήσουμε ξαφνικά, όταν η χάρις θα μας επισκιάσει. Αν αγαπήσουμε πολύ τον Χριστό, η ευχή θα λέγεται μόνη της. Ο Χριστός θα είναι συνεχώς στο μυαλό μας και στην καρδιά μας.  Πηγή: Από το βιβλίο  “ΒΙΟΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΙ” γ. ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ καυσοκαλυβίτου ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΧΡΥΣΟΠΗΓΗΣ ΧΑΝΙΑ 2003

~**  Το Ευαγγέλιο της Τρίτης 15 Σεπτεμβρίου 2020 – Του Αγίου Νικήτα



ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ / 1 – 7 – 1 Καί εξήλθε εκείθεν καί ήλθεν εις τήν πατρίδα εαυτού καί ακολουθούσιν αυτώ οι μαθηταί αυτού. 2 καί γενομένου σαββάτου ήρξατο εν τή συναγωγή διδάσκειν καί πολλοί ακούοντες εξεπλήσσοντο λέγοντες Πόθεν τούτω ταύτα; καί τίς η σοφία η δοθείσα αυτώ, καί δυνάμεις τοιαύται διά τών χειρών αυτού γίνονται; 3 ουχ ούτός εστιν ο τέκτων, ο υιός τής Μαρίας, αδελφός δέ Ιακώβου καί Ιωσή καί Ιούδα καί Σίμωνος; καί ουκ εισίν αι αδελφαί αυτού ώδε πρός ημάς; καί εσκανδαλίζοντο εν αυτώ. 4 έλεγε δέ αυτοίς ο Ιησούς ότι Ουκ έστι προφήτης άτιμος ει μή εν τή πατρίδι αυτού καί εν τοίς συγγενέσι καί εν τή οικία αυτού.  5 καί ουκ ηδύνατο εκεί ουδεμίαν δύναμιν ποιήσαι, ει μή ολίγοις αρρώστοις επιθείς τάς χείρας εθεράπευσε 6 καί εθαύμαζε διά τήν απιστίαν αυτών. Καί περιήγε τάς κώμας κύκλω διδάσκων. 7 Καί προσκαλείται τούς δώδεκα, καί ήρξατο αυτούς αποστέλλειν δύο δύο, καί εδίδου αυτοίς εξουσίαν τών πνευμάτων τών ακαθάρτων, Ερμηνευτική απόδοση Ι. Θ. Κολιτσάρα  ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ / 1 – 7  1 Και έφυγεν από εκεί και ήλθεν εις την Ναζαρέτ, την πατρίδα του. Και τον ηκολούθησαν οι μαθηταί του. 2 Οταν δε ήλθε το Σαββατον, ήρχισε να διδάσκη εις την συναγωγήν και πολλοί, που τον ήκουαν, εθαύμαζαν και έλεγαν· από που ήλθε εις αυτόν η δύναμις και η εξουσία να κάμνη τα όσα βλέπομεν και ακούομεν; Και τι είναι αυτή η σοφία που του εδόθη και πως εξηγούνται τα τόσα και τόσα θαύματα, που γίνονται με τα χέρια του;  3 Δεν είναι αυτός ο ξυλουργός, το παιδί της Μαρίας, ο αδελφός δε του Ιακώβου και του Ιωσή και του Ιούδα και του Σιμωνος; Και αι αδελφαί του δεν είναι εδώ μαζή μας; Και εσκανδαλίζοντο και δεν ήθελαν να πιστεύσουν εις αυτόν. 4 Ελεγε δε εις αυτούς ο Ιησούς ότι πουθενά άλλου δεν αρνούνται να τιμήσουν ένα προφήτην, ει μη μόνον εις την πατρίδα του μεταξύ των συγγενών του και των οικιακών του.  5 Και δια την απιστίαν των Ναζαρηνών δεν ημπόρεσε εκεί κανένα θαύμα να κάμη, παρά μόνον ολίγους αρρώστους εθεράπευσε δια της επιθέσεως των χειρών του. 6 Απορούσε δε και ο ίδιος δια την απιστίαν αυτών των ανθρώπων. Και περιώδευε τριγύρω τα χωριά διδάσκων τον λόγον του Ευαγγελίου. 7 Προσεκάλεσε δε τους δώδεκα και ήχισε να τους στέλνη δύο-δύο, και έδιδε εις αυτούς εξουσίαν να διώχνουν τα ακάθαρτα πνεύματα.

*** ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ: Λαμπρός εορτασμός υπό τον Βαρθολομαίο

Πατριαρχική και Συνοδική χοροστασία σήμερα (14-9-2020) στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι, επί τη εορτή της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού. - Βίντεο : 

 https://www.facebook.com/ecumenicalpatriarchate/videos/1054521218311003/ .-


*** Ο Θαυματουργός βασιλικός – Του Σταυρού
Παραμονή της εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, συνηθίζεται να πηγαίνουμε στους ιερούς ναούς τους βασιλικούς που φροντίζαμε όλο το καλοκαίρι, για να τους μοιράσει αύριο ο ιερέας στους πιστούς.   Πρόκειται, μάλιστα, για ένα έθιμο αιώνων.  Οι Χριστιανοί έθαψαν τον ξύλινο σταυρό του Χριστού βαθιά στο χώμα για να μην τον βρουν οι ειδωλολάτρες και τον μολύνουν.  Όταν έπειτα από καιρό επικράτησε ο Χριστιανισμός, η Αγία Ελένη αποφάσισε να βρει και να ξεθάψει τον Τίμιο Σταυρό και να τον στήσει μέσα στην Εκκλησία στα Ιεροσόλυμα για να τον προσκυνούν οι Χριστιανοί. Πήγε λοιπόν η ίδια στα Ιεροσόλυμα και ζήτησε να μάθει σε ποιο μέρος ήταν θαμμένος ο Σταυρός. Όμως κανένας Χριστιανός δεν ήξερε να της πει. Εκείνοι που πριν από πολλά χρόνια τον είχαν θάψει βαθιά στο χώμα, είχαν πια πεθάνει. Έβαλε λοιπόν η Αγία Ελένη χιλιάδες εργάτες κι άρχισαν να σκάβουν όλα τα χωράφια εκεί γύρω. Ήταν σίγουρη πως θα ανακάλυπτε τον Σταυρό του Κυρίου.  Κάποια μέρα, καθώς η Αγία Ελένη βάδιζε μέσα σ’ ένα χωράφι, πάτησε ένα χορτάρι και αμέσως μια γλυκιά μυρωδιά γέμισε τον αέρα. Η μυρωδιά προέρχονταν από το φυτό που πατούσε και αμέσως ζήτησε από τους εργάτες να σκάψουν ακριβώς εκεί. Ήταν, τελικά, το μέρος που ήταν θαμμένος ο Σταυρός. Το φυτό που αποτέλεσε σημείο αναφορά ονομάστηκε βασιλικός και έκτοτε κάθε χρόνο στις 14 Σεπτεμβρίου τιμάται αναλόγως. Την ημέρα του εορτασμού της υψώσεως του Σταυρού , λοιπόν,οι ιερείς μοιράζουν βασιλικό στους πιστούς, για να υπενθυμίσουν στους πιστούς τον τρόπο και το σημείο που βρέθηκε ο Σταυρός που μαρτύρησε ο Χριστός. Με τον Αγιασμό και το βασιλικό της Υψώσεως του Σταυρού φτιάχνεται το προζύμι της νέας χρονιάς, που τα παλαιότερα χρόνια οι νοικοκυρές χρησιμοποιούσαν για να ζυμώσουν το ψωμί αλλά και τα πρόσφορα.  «Με τ΄Σταυρού τον αγιασμό κάμνε το προζύμ’ για ούλο το χρόνο» συμβούλευαν οι μητέρες τις θυγατέρες τους. Το βασιλικό που έπαιρναν από τον ιερέα αρχικά τον χρησιμοποιούσαν για να σταυρώσουν το προζύμι και στην συνέχεια τον τοποθετούσαν μέσα σε ποτήρι με νερό ευελπιστώντας να βγάλει ρίζες για να τον ξαναφυτεύσουν.  Συνήθιζαν να λένε για το βασιλικό:  «Βασιλικός κι αν μαραθεί  Κι αν γείρουν τα κλωνιά του Ρίξε νερό στη ρίζα του  Να’ ρθεί στα πρωτινά του».

*** ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: Οι εικόνες χαράς, οι μάσκες και η Κεραμέως!
  : Οι μαθητές μπήκαν αρχικά στις αίθουσες και στη συνέχεια θα γίνει ο αγιασμός, σε κάθε σχολική μονάδα σε διαφορετική ώρα.    Της Νικολίτσας Τρίγκα  Με εικόνες χαράς, γελαστά παιδικά πρόσωπα με πολύχρωμες μάσκες αλλά και παρατράγουδα άρχισε η νέα σχολική χρονιά σε όλα τα σχολικά συγκροτήματα της χώρας. Φοβισμένα πρωτάκια με τις μάσκες τους και γονείς, που προσπαθούσαν να τα παρηγορήσουν, μαθητές, που φορούσαν κανονικά τις μάσκες τους και άλλοι ,που δεν ήθελαν να τις φορέσουν με αποτέλεσμα οι διευθυντές των σχολείων να μην τους αφήνουν να μπουν, συνωστισμός στις εισόδους κάποιων σχολείων. Από την άλλη χαρούμενα παιδιά, που έβλεπαν τους φίλους τους και απολύτως προσαρμοσμένα στη νέα σχολική πραγματικότητα, που φορούσαν τις μάσκες και κατέφθασαν στα σχολεία «οπλισμένα» από τα σπίτια τους με αντισηπτικά.  Οσο για τους εκπαιδευτικούς, όπως κάνουν πάντα, καλοσώρισαν τους μαθητές τους με χαμόγελο, διδάσκοντας το πρώτο μάθημα της σχολικής χρονιάς: Tα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό. Οι εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι με την επεξήγηση και συζήτηση για πιστή εφαρμογή των κανόνων καθαριότητας και υγιεινής, και γενικότερα των μέτρων προστασίας και πρόληψης, που έχει καθορίσει ο ΕΟΔΥ. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.


Το πρώτο κουδούνι
Το πρώτο κουδούνι χτύπησε στις 8.15 ακριβώς, με τους μαθητές να μπαίνουν στις αίθουσες έως ότου γίνει ο αγιασμός (σε διαφορετικές ώρες για κάθε σχολική μονάδα). Στις περισσότερες σχολικές μονάδες οι μαθητές παραλάμβαναν κατά την είσοδό τους από μία μάσκα και ένα παγούρι νερού, αλλά σε αρκετά σχολεία δεν είχαν φτάσει τίποτα από τα δύο καθώς οι διευθυντές των σχολείων δεν είχαν κάνει τις σχετικές παραλαβές από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.  Οσο για τους γονείς σχεδόν στο σύνολό τους ,είχαν φροντίσει να προμηθεύσουν τα παιδιά τους με όμορφες πολύχρωμες μάσκες, τις οποίες τους φόρεσαν, λίγο πρίν μπούν στα προαύλια των σχολείων.


Αγιασμός κι ευχές
Σε διάφορα σχολεία παρακολούθησαν τον αγιασμό η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο πρωθυπουργός ,η πρόεδρος της Δημοκρατίας κ.α Ευχές για τη νέα σχολική χρονιά έστειλε σε όλους τους μαθητές η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως τονίζοντας ότι «Μια νέα χρονιά ξεκινά γεμάτη όρεξη για μάθηση, ελπίδες, προσδοκίες, αλλά και με τις ιδιαιτερότητες μίας νέας κανονικότητας. Οι προτεραιότητές μας είναι δύο: αφ’ ενός να συνεχίσουμε όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται την απαραίτητη για όλους εκπαιδευτική διαδικασία, αφ’ ετέρου να προστατεύσουμε την πολύτιμη υγεία των μαθητών μας, των εκπαιδευτικών μας, των οικογενειών μας.  Τους περασμένους μήνες δοκιμαστήκαμε πολύ. Όμως προσαρμοστήκαμε, αλλάξαμε τις συνήθειές μας και βγήκαμε νικητές. Έτσι και τώρα, όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε και πάλι. Επιστρέφουμε λοιπόν στα θρανία, τηρώντας τα μέτρα, ακούγοντας τους δασκάλους και τους καθηγητές μας, ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών. #ΜαθαίνουμεΑσφαλείς!»  Καλή σχολική χρονιά ευχήθηκε και ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Βασίλης Διγαλάκης, τονίζοντας ότι «σε αυτό το νέο ξεκίνημα, με τις μαθήτριες και τους μαθητές να επιστρέφουν, υπό νέες συνθήκες, στον φυσικό τους χώρο, τις σχολικές αίθουσες, το σχολείο, πέραν της πολύπλευρης μόρφωσης, καλείται να δώσει, παράλληλα, κι ένα μάθημα ζωής, υπευθυνότητας και προσαρμογής στις δυσκολίες. Η υγειονομική πρόληψη και ασφάλεια απαιτεί ακόμα μεγαλύτερα αποθέματα υπομονής, αντοχής και αυτοπειθαρχίας για όλους: μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Η Πολιτεία έχει λάβει τα καλύτερα δυνατά μέτρα προστασίας, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή και ασφαλής διεξαγωγή των μαθημάτων και να αποφευχθεί η διασπορά της νόσου. Στις μαθήτριες και τους μαθητές εύχομαι να αξιοποιήσουν κάθε ευκαιρία που τους δίνει το σχολείο για να καλλιεργήσουν το μυαλό και την ψυχή τους. Στους εκπαιδευτικούς, που είναι στυλοβάτες αυτής της προσπάθειας, εύχομαι καλή επιτυχία στο εκπαιδευτικό και παιδευτικό τους έργο. Καλή δύναμη και στους γονείς, που αποτελούν στήριγμα και υπόδειγμα για τα παιδιά τους. Με ομαδική δουλειά, υπευθυνότητα και ορθολογισμό θα κερδίσουμε το διττό στοίχημα της μάθησης και της ασφάλειας.


Τι ισχύει για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία 2020-2021
Στο μεταξύ το υπουργείο Παιδείας έστειλε σε όλα τα σχολεία υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται οι διαδικασίες παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021, για τους μαθητές που δε θα δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Όλως εξαιρετικά, μέχρι τη λήξη του διδακτικού έτους 2020-2021 και εφόσον παραμένει ο κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού COVID-19, οι σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Σύμφωνα με την από 10.09.2020 εισήγηση του ΙΕΠ, η διάρκεια του εξ αποστάσεως μαθήματος συνιστάται να είναι από 30 έως και 45 λεπτά, ενώ ο αριθμός μαθητών δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το μέγιστο αριθμό φυσικού τμήματος που προβλέπεται στις κείμενες διατάξεις. Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση παρέχεται:  α) Στους μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορονοϊού COVID-19, και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν σε αυτό το καθεστώς, σύμφωνα με το πρόγραμμα που καθορίζεται από τον/την Διευθυντή/ντρια σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ανάλογη τήρηση των μέχρι σήμερα ισχυουσών οδηγιών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.  β) Στους μαθητές/τριες τμημάτων σχολικών μονάδων ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που λειτουργούν κανονικά, ήτοι δεν τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας, οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς:  i. ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου του άρθρου 8 της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.55339/20-8-9-2020 (Β’ 3780) κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης, Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών,  ii. συνοικούν με πρόσωπο το οποίο νοσεί από κορονοϊό COVID-19,  iii. νοσούν οι ίδιοι από κορονοϊό COVID-19 ή iv. έχουν υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορονοϊό COVID-19 και για όσο χρόνο αναμένουν την έκδοση του αποτελέσματος.  2. Στην περίπτωση 1.α. παρέχεται σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ στην περίπτωση 1.β. παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υπό τη μορφή ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε περιπτώσεις της ανωτέρω 1.β.i. παραγράφου, στις οποίες καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, παρέχεται υπό προϋποθέσεις η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού τμημάτων, στα οποία τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία («διαδικτυακά τμήματα»). Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας επικοινωνεί με τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να διερευνηθεί η δυνατότητα σχηματισμού διαδικτυακού τμήματος που θα απαρτίζεται είτε από μαθητές μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας είτε διαφορετικών σχολικών μονάδων, ανά τάξη και ανά μάθημα. Τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφόσον αφορούν μόνο σε μαθητές της οικείας Διεύθυνσης, από τον Περιφερειακό Διευθυντή, εφόσον αφορούν σε μαθητές από πάνω από μία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, και από την Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, εφόσον αφορούν σε μαθητές από πάνω από μία Περιφερειακή Διεύθυνση της Επικράτειας. Στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης, τα διαδικτυακά τμήματα συγκροτούνται με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, η οποία κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή εκπαίδευσης. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν είναι εφικτή η δημιουργία διαδικτυακού τμήματος σε οποιοδήποτε επίπεδο, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, οφείλει να διασφαλίσει ότι θα παρέχεται ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία στους μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία. -Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές των διαδικτυακών τμημάτων παρέχεται από εκπαιδευτικούς οι οποίοι ανήκουν σε ομάδα αυξημένου κινδύνου σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/346/9011/14-05-2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών (Β’ 1856) όπως εκάστοτε ισχύει, από εκπαιδευτικούς για τη συμπλήρωση του ωραρίου τους ή από άλλους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν για τον σκοπό αυτό.  -. Όσοι εκπαιδευτικοί ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί με την υπό στοιχεία ΔΙΔΑΔ/Φ.64/346/9011/14-05-2020 κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών (Β’ 1856) όπως εκάστοτε ισχύει, απουσιάζουν προσκομίζοντας ιατρική βεβαίωση από τον θεράποντα ιατρό του ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας και παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση.







ÓÕÍÅÍÔÅÕÎÇ ÔÕÐÏÕ ÔÇÓ ÕÐ.ÐÁÉÄÅÉÁÓ ÍÉÊÇÓ ÊÅÑÁÌÅÙÓ ÊÁÉ ÔÏÕ ÕÐ.ÅÓÙÔÅÑÉÊÙÍ ÔÁÊÇ ÈÅÏÄÙÑÉÊÁÊÏÕ ÃÉÁ ÔÏ ÁÍÏÉÃÌÁ ÔÙÍ ÅÊÐÁÉÄÅÕÔÉÊÙÍ ÄÏÌÙÍ ÃÉÁ ÔÏ ÁÊÁÄÇÌÁÉÊÏ ÊÁÉ Ó×ÏËÉÊÏ ÅÔÏÓ 2020/21 (EUROKINISSI/ÐÁÍÁÃÏÐÏÕËÏÓ ÃÉÁÍÍÇÓ)
– Η υλοποίηση της κατά τα ανωτέρω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία καθιστά δυνατή την απευθείας μετάδοση (ήχου ή/και εικόνας) του μαθήματος προς τους μαθητές. Προς το σκοπό αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων θέτει στη διάθεση των διδασκόντων και των μαθητών/τριών όλων των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας την υπηρεσία σύγχρονης τηλεκπαίδευσης με τη χρήση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και της ψηφιακής πλατφόρμας Webex Meetings της εταιρείας Cisco Hellas A.E., η οποία έχει διαμορφωθεί ειδικά για το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για τις ανάγκες παροχής της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παρέχεται δωρεάν προς το Ελληνικό Δημόσιο και έχει ενταχθεί στις διαπιστευμένες εφαρμογές του ΠΣΔ. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δύνανται να χρησιμοποιούν εξοπλισμό (ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα, κινητό, και στην περίπτωση των μαθητών/τριών και σταθερό τηλέφωνο) που ανήκει στη σχολική μονάδα ή στους ίδιους.  -Επιτρέπεται στις σχολικές μονάδες ιδιωτικής εκπαίδευσης να επιλέξουν για την υλοποίηση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τη χρήση άλλης αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας ανάλογα με τις ανάγκες τους και την υλικοτεχνική τους υποδομή. Στην περίπτωση που ιδιωτική σχολική μονάδα επιλέξει άλλη ψηφιακή πλατφόρμα από αυτήν που προσφέρεται δωρεάν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επιβαρύνεται η ίδια με τα τυχόν σχετικά έξοδα/κόστη και με την υποχρέωση τυχόν παραμετροποίησης της συγκεκριμένης πλατφόρμας προς συμμόρφωση με τις κείμενες διατάξεις και ιδίως τις διατάξεις προστασίας προσωπικών δεδομένων του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΕΕ) 2016/679 και του ν. 4624/2019 (Α’ 137).
***  Αγιασμός στο Καστελόριζο παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας

  Στην εκκλησία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης, στη Μεγίστη, στο Καστελλόριζο, αναμένεται να μεταβεί σε λίγη ώρα η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Αικατερίνη Σακελλαροπούλου.  Στον ίδιο χώρο με την εκκλησία υπάρχει γυμνάσιο και λύκειο με 25 μαθητές, ενώ απέναντι υπάρχει δημοτικό με ακόμα 20 μαθητές.  Οι μοναχές και οι πυλώνες του «διαβόλου» – Πώς έχει κολλήσει μια επένδυση 110 εκατ. ευρώ  Η ΠτΔ θα παραστεί στον Αγιασμό για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.  Χθες η κ. Σακελλαροπούλου αναγορεύθηκε επίτιμη δημότης του νησιού. Σημειώνεται ότι από το 2005 είχε να επισκεφθεί το ακριτικό νησί ΠτΔ. Εν τω μεταξύ, δεν υπήρξε καμία τουρκική πρόκληση στο αεροσκάφος που μετέφερε την ΠτΔ από τη Ρόδο στο Καστελλόριζο, ενώ έξι ελληνικά F-16 έφτιαξαν δίχτυ ασφαλείας για την ασφαλή μεταφορά της προέδρου στο νησί.  Σε ότι αφορά στους κατοίκους, μετά την λήξη της τουρκικής NAVTEX στην περιοχή, ελπίζουν σε αποκλιμάκωση.

*** Έξαλλος ο Βελόπουλος στη Βουλή- Συλλάβετε και απελάστε τώρα τους λαθροεμπρηστές….
Έξαλλος ο Βελόπουλος στη Βουλή- Συλλάβετε και απελάστε τώρα τους λαθροεμπρηστές.....
 Ολοκληρώθηκε πριν λίγο η ομιλία του Προέδρου της Ελληνικής Λύσης στη Βουλή…

Πριν από λίγη ώρα ολοκληρώθηκε η ομιλία του Προέδρου της Ελληνικής Λύσης,Κυριάκου Βελόπουλου στη Βουλή των Ελλήνων αναφερόμενος σε σημαντικά ζητήματα όπως για τον εμπρησμό στη  Mόρια ,για την συμφωνία Μητσοτάκη με Τουρκία ,την αδυναμία της Ελλάδας επί σειρά ετών να ασκήσει  εξωτερική πολιτική η οποία την οδήγησε στο σημερινή κατάσταση.Στο τέλος της ομιλίας ο Βελόπουλος αναφέρθηκε ότι η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ για να λυθεί το πρόβλημα στη Μόρια είναι η μετεγκατάσταση των λαθρομεταναστών στα ακατοίκητα νησιά. Δείτε παρακάτω την ομιλία του Κ.Βελόπουλου:

 Να ξεκινήσουμε με την Βουλγαρία. Υπάρχει μία παθογένεια στην εξωτερική πολιτική. Δίνουμε τα πάντα και δεν παίρνουμε τίποτα. Είμαστε η χώρα που έβαλε στην ΕΕ και τους Βούλγαρους και τους Αλβανούς και τους Ρουμάνους και τους Σκοπιανούς, όμως πριν τους βάλουμε έπρεπε να είχαμε θεσπίσει μέτρα για να φροντίσουμε ότι θα είναι καλός γείτονας η Βουλγαρία. Χάνουμε 6 δις ευρώ το χρόνο από τους Έλληνες επιχειρηματίες που έφυγαν από την Ελλάδα και πήγαν τις επιχειρήσεις τους στην Βουλγαρία. Η κυβέρνηση θα μπορούσε να φέρει πίσω αυτό το ποσό, μειώνοντας το φόρο προς τους επιχειρηματίες. Μιλάμε για 53.000 θέσεις εργασίας, τις οποίες έχουν δώσει Έλληνες επιχειρηματίες σε Βούλγαρους. Το ύψος των ελληνικών επενδύσεων στην Βουλγαρία είναι ύψους 2,2 δις ευρώ και εμείς δεν έχουμε επενδύσεις. Δώστε κίνητρα στην Ελλάδα!Και δεν είναι περίεργο ότι η Βουλγαρία σε δύο παγκοσμίους πολέμους και κυρίως στον δεύτερο είχε συμμαχήσει με τους Γερμανούς; Και τώρα δημιουργείται ένας τέτοιος άξονας Γερμανίας – Βουλγαρίας – Ιταλίας – Ισπανίας – Μάλτας, που αντέδρασαν στην επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία. Και ξέρετε γιατί; Γιατί η Βουλγαρία έκανε μια καλύτερη συμφωνία με τον Ερντογάν, ώστε οι λαθρομετανάστες να έρχονται εδώ σε εμάς από την Τουρκία. Επίσης, ο Μπορίσωφ έκανε και έναν φράχτη, πραγματικό φράχτη όμως, στα σύνορά του και δεν περνά τίποτα. Επίσης, σε συνέντευξη που έδωσε ο κ. Μπορίσωφ υποστήριξε ότι είπε στους Έλληνες βουλευτές να βρουν τα εργαλεία για να βοηθήσουν τον εαυτό τους μόνοι τους. Και εμείς τους βάλαμε στην ΕΕ. Πού είναι η φιλία τους; Τα δώσαμε όλα στους Βαλκάνιους λαούς και εκείνοι δεν έδωσαν σε εμάς τίποτα. Και το επισημαίνω για να μας γίνει μάθημα με τους Αλβανούς και τους Σκοπιανούς. Επίσης, στην ίδια συνέντευξη, ο Μπορίσωφ είπε πως ο Ερντογάν είναι καλός φίλος του και πως είναι μεγάλο λάθος να φέρνεις ανθρώπους αντιμέτωπους με τον στρατό. Αυτό ήταν αναφορά για εμάς και τα επεισόδια που έγιναν τον Μάρτιο στα σύνορα του Έβρου. Και λέω τώρα ότι καλό θα ήταν μετά από αυτή την στάση του Βούλγαρου προέδρου, εμείς να κάνουμε ελέγχους στα προϊόντα που έρχονται από την γείτονα και τα χαμηλής ποιότητας προϊόντα να τα επιστρέφουμε πίσω στην Βουλγαρία. Θα πιέσουμε μια χώρα για να μην κερδίζει από την δική μας αβλεψία. Στα σύνορα γεφυροπλάστιγκες για τον έλεγχο του βάρους των προϊότων δεν έχουμε, σκάνερ δεν έχουμε, το προσωπικό είναι ανεπαρκές (ως προς τον αριθμό). Μα πώς θα προστατέψουμε την ελληνική γαλακτοβιομηχανία και τον Έλληνα κτηνοτρόφο; Και πάμε στα Ελληνο – τουρκικά. Ποτέ δεν περίμενα από τον Έλληνα πρωθυπουργό να λέει τόσα ψέμματα. Όταν μίλησα μαζί του μου είχε πει ότι δεν μιλά με την Τουρκία και την Γερμανία για τα Ελληνο-τουρκικά. Όταν έγινε η ιστορία με την διευθύντρια του γραφείου του είπε πάλι το ίδιο. Όταν αργότερα εμείς και ο ΣΥΡΙΖΑ τους ασκούσαμε αντιπολίτευση για την πολιτική που ακολουθούν στα Ελληνο-τουρκικά, μας κατηγορούσαν ότι είμαστε εκπρόσωποι των Τούρκων και μας έλεγαν ανθρώπους της τουρκικής προπαγάνδας. Και σήμερα διαβάζω τη δήλωση του πρωθυπουργού, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ λέει ότι με την μεσολάβηση του Βερολίνου είχαμε καταλήξει σε έγγραφη συμφωνία. Αυτό σημαίνει ότι έκαναν μία συμφωνία που δεν γνωρίζει κανείς μας. Συμφώνησαν σε κάτι εγγράφως! Και κάπου χάλασε η δουλειά. Το να λέει ο πρωθυπουργός ψέμματα στους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης είναι θεσμικό ατόπημα. Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σταμάτησα να ζητώ την σύγκληση του συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών, γιατί η κυβέρνηση της ΝΔ έχει συμφωνήσει σε κάποια πράγματα τα οποία δεν γνωρίζουμε. Στο σημείο αυτό θα αναφερθώ σε έναν μεγάλο πολιτικό, ο οποίος βέβαια δεν ήταν φιλέλληνας, αλλά είχε πει ότι υπάρχουν τριών ειδών ψέμματα: τα συνήθη στα οποία είστε εθισμένοι, η στατιστική στην οποία είστε πρωταθλητές και τα καταστρεπτικά στα οποία γίνατε πρωταθλητές. Εύχομαι να μην υπογράψατε κάτι με τους Τούρκους που θα είναι καταστρεπτικό για τη χώρα. Εύχομαι να μην κάνατε κάτι που θα βρούμε μπροστά μας. Γιατί δεν μπορείς να κάνεις διάλογο με έναν τύπο σαν τον Ερντογάν, ο οποίος, αναφερόμενος στην καταστροφή της Σμύρνης, είπε για τους Έλληνες ότι «πριν από έναν αιώνα τους ρίξαμε στη θάλασσα ή τους θάψαμε». Δεν μπορείς να κάνει διάλογο με τον Ερντογάν ο οποίος επιβιώνει με τον σωβινισμό και τον μιλιταρισμό. Η Τουρκία είναι χώρα η οποία ψάχνει ζωτικό χώρο για να βγει στο Αιγαίο και να ξαναγράψει όλες τις συμφωνίες. Δείτε εδώ. (δείχνει φωτο) Είναι ένα ιστορικό μοναστήρι στην Προύσα. Το γκρέμισαν οι Τούρκοι φέτος και εμείς αντίθετα τους χτίζουμε τζαμιά σε νησιά που διεκδικεί η Τουρκία. Δεν μπορεί στα Δωδεκάνησα, όπου έχουμε μια μικρή μειονότητα να δίνει άδεια η Κεραμέως να χτίζονται τζαμιά. Βάσει των διεθνών συνθηκών μόνο δύο νησιά είναι υπό κατοχή στο Αιγαίο: η Ίμβος και η Τένεδος. Σύμφωνα με τη συνθήκη της Λωζάνης. Και έχουν το αυτοδιοίκητο. Για τα υπόλοιπα νησιά δεν μπορείς να κάνεις καμμία συζήτηση.  Πιέζω εδώ και καιρό την κυβέρνηση, τώρα που καταρρέει η τουρκική λίρα, να κλείσουμε την διέλευση των τουρκικών φορτηγών. Και δεν λέω να διακοπεί εντελώς. Αλλά να κάνουμε διαρκείς ελέγχους. Γιατί με αυτό τον τρόπο πιέζουμε και την Ευρώπη. Γιατί τα προϊόντα είναι και ευρωπαϊκά. Γιατί οι εταιρείες είναι ευρω-τουρκικές. Αν το κάνουμε λοιπόν αυτό, τους δείχνουμε ότι έχουμε την πρόθεση αν φτάσουμε στα άκρα.  Το Κατάρ, που είναι στρατηγικός σύμμαχος της Τουρκίας, ελέγχει το 10% της Ντόϊτσε Μπανκ, της μεγαλύτερης τράπεζας της Γερμανίας. Ανεβάζει και κατεβάζει διοικήσεις το Κατάρ. Και έχετε την εντύπωση ότι η Γερμανία θα μας βοηθήσει αν προκύψει πρόβλημα με την Τουρκία; Επί 40 χρόνια δεν ασκούμε σοβαρή πολιτική και αναφέρομαι στο τουρκικό λόμπυ στις ΗΠΑ. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο εργαλείο στην άσκηση εξωτερικής πολιτικής από τους λομπίστες. Η Τουρκία δίνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για το λόμπινγκ. Γι’ αυτό είναι διεθνώς πιο δεκτική από την Ελλάδα. Γιατί έχει μισθοφόρους. Ενώ εμείς δεν κάνουμε τίποτα.  Και θα κλείσω με το θέμα της Μόριας. Ξέρετε ποιος έβαλε φωτιά; Οι Έλληνες κάτοικοι; Όχι βέβαια! Και αναρωτιέμαι, εκείνοι που έβαλαν φωτιά δεν έπρεπε να απελαθούν αμέσως, ή να μπουν στην φυλακή; Δείτε εδώ στην φωτογραφία, (δείχνει φωτο) οι αστυνομικοί είναι μπροστά και ακολουθούν οι πυροσβέστες οι οποίοι σβήνουν τη φωτιά. Ξέρετε γιατί; Γιατί όταν πήγε η πυροσβεστική, οι «καλοί» και «φιλήσυχοι» πρόσφυγες τους πετούσαν πέτρες. Και τώρα το κράτος και ο Έλληνας πολίτης θα κληθεί να πληρώσει 200 εκατομμύρια ευρώ ως έκτακτο κονδύλι για να ξαναγίνει το στρατόπεδο.
Δείτε αυτό το πανώ. (δείχνει φωτο) Είχε αναρτηθεί πριν δύο ημέρες στον καταυλισμό και λέει: Θα κάψουμε τη Λέσβο. Θα μου πείτε είναι ίδιοι όλοι οι λαθρομετανάστες; Όχι. Δεν είναι. Αλλά εσείς δεν είστε σε θέση να βρείτε ούτε τους προβοκάτορες. Προτείναμε να τους πάτε σε ακατοίκητα νησιά. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Και αυτό πρέπει να γίνει ταχύτατα για να μην έχουμε κι άλλες εκρήξεις. Εσείς όμως ακατοίκητα νησιά δεν θέλετε, στα σπίτια σας δεν θέλετε, πείτε μας όμως τι θέλετε; Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο πρέπει να πληρώσει πάλι ο Έλληνας. Και θα το ξαναπώ: Η Μόρια είναι φυλακή ψυχών. Και όταν εμείς μιλάμε για ακατοίκητα νησιά εννοούμε να γίνουν κανονικές δομές, με νερό και με ρεύμα. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό. Και από εκεί, κατόπιν ελέγχων όσοι δεν πληρούν τα κριτήρια να απελαύνονται. Αυτό που σας προτείνουμε είναι σοβαρό και μετρημένο. Κάποιοι το παρεξήγησαν. Όμως η αλήθεια είναι ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν ούτε έτσι να συνεχίσουν να ζουν ούτε και να κυκλοφορούν αδέσποτοι στους δρόμους και να πεινούν. Τελευταία θα σας δείξω αυτή τη φωτογραφία. (δείχνει φωτο) Δείτε το. Σήμερα έφθασαν στην Μακεδονία 200 ασυνόδευτα παιδιά. Τα παιδιά αυτά είναι 18, 19 και 20 ετών. Αυτά όμως κύριοι της ΝΔ δεν είναι παιδιά! Είναι η 5η φάλαγγα. Και εσείς μετατρέπετε την Μακεδονία σε Μακεδονιστάν. Το ζήτημα κύριοι είναι εθνικό. Δεν μπορούμε να παίζουμε με αυτά. Και θα δείτε ότι στο τέλος θα προτείνετε και εσείς τα ακατοίκητα νησιά γιατί δεν θα μπορείτε να κάνετε διαφορετικά.




  










  




  




  




  




  




  





***Στην έκδοση F3-O4T με ραντάρ AESA θα ανήκουν τα 12 μεταχειρισμένα Rafale που θα πάρει η Ελλάδα…
Στην έκδοση F3-O4T με ραντάρ AESA θα ανήκουν τα 12 μεταχειρισμένα Rafale που θα πάρει η Ελλάδα...Λεπτομέρειες για τα Dassault Rafale που πρόκειται να προμηθευτεί η Ελλάδα, δίνουν γαλλικά δημοσιεύματα.  
Σύμφωνα με αυτά αρχικά το Παρίσι ήταν υπέρ της πώλησης 8 νέων Dassault Rafale στην Ελλάδα, προκειμένου να ενισχύσει την κατασκευάστρια Dassault, αλλά η Ελλάδα πίεσε αυτά να είναι 6 τελικά, προκειμένου να συμπιέσει το κόστος.  Έστω και έτσι, τονίζει το γαλλικό δημοσίευμα, τα μεταχειρισμένα αεροσκάφη που θα παραλάβει η Ελλάδα, θα προέρχονται από τα πλέον νέα που έχει παραλάβει η γαλλική Αεροπορία.  Αυτά σύμφωνα με πληροφορίες είναι κατασκευής 2012-2018 και ανήκουν στην υποέκδοση F3-O4T κάτι που σημαίνει ότι φέρουν ραντάρ AESA RBE-2 και φυσικά βλήματα SCALP-EG, μεταξύ άλλων.
Έτσι σε συνδυασμό με τα 6 νέα της έκδοσης F3R δημιουργείται μια δύναμη από 18 μαχητικά της έκδοσης F3 η οποία η ελληνική Πολεμική Αεροπορία, θα εξασφαλίσει αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα έναντι της τουρκικής.  Ποια είναι η υποέδκοση F3-O4T και τι περιλαμβάνει  Τα Dassault Rafale της συγκεκριμένης έκδοσης διαθέτουν: Ραντάρ AESA RBE-2 Σύστημα προειδοποίησης επερχομένου βλήματος DDM-NG  Αισθητήρα IRST (στο υπέρυθρο φάσμα)    OSF-IT, βελτιωμένης έκδοσης του αρχικού OSF.  Δυνατότητα μεταφοράς του βελτιωμένου ατρακτίδιου Damocles-XF με επιπλέον κάμερα ημέρας υψηλής ευκρίνειας περάν της υπάρχουσας IIR  Κινητήρες M88-2-E4 με λιγότερη κατανάλωση καυσίμου από 2 έως 4%.  Αυτό που είναι άγνωστο είναι εάν τα 6 νέα Dassault Rafale της ΠΑ θα διαθέτουν μια βελτιωμένη έκδοση των κινητήρων  M88, που προορίζεται για εξαγωγές (είχε προταθεί στα ΗΑΕ) αλλά απαιτεί μεγαλύτερο αεραγωγό κατά 1,5 εκατ. και εφαρμογή υλικών RAM για την βελτίωση του Η/Μ ίχνους του αεροσκάφους.  defencenet
*** Κατσουράνης: “Superleague με 73 ξένους ποδοσφαιριστές… Καληνύχτα σας”…
Κατσουράνης: “Superleague με 73 ξένους ποδοσφαιριστές… Καληνύχτα σας”...
Ο Κώστας Κατσουράνης παρακολούθησε τα παιχνίδια της πρώτης αγωνιστικής της Superleague και σχολίασε το γεγονός ότι οι ξένοι παίκτες που αγωνίστηκαν ήταν διπλάσιοι από τους Έλληνες. 
Ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής εξέφρασε τη δυσαρέσκεια του για το γεγονός ότι οι ξένοι που αγωνίστηκαν στα ματς της Superleague ήταν 73, ενώ οι Έλληνες μόλις 37.  «Super League (5 ματς), Ξένοι ποδοσφαιριστές (73), Ελληνες ποδοσφαιριστές (37), ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΟΙ!» έγραψε ο Κατσουράνης στο instagram.
Κατσουράνης: “Superleague με 73 ξένους ποδοσφαιριστές… Καληνύχτα σας”...
***

~*** ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :

~**  Μάχη ΠΑΟΚ-Μπενφίκα στο δρόμο για τους ομίλους του Champions League
Μάχη ΠΑΟΚ-Μπενφίκα στο δρόμο για τους ομίλους του Champions League~  Μάχη ΠΑΟΚ-Μπενφίκα στο δρόμο για τους ομίλους του Champions League 
  • Με 0% γκανιότα από το Pamestoixima.gr ο αυριανός μεγάλος αγώνας στην αγορά «Τελικό Αποτέλεσμα» έως την έναρξή του  Ο ΠΑΟΚ μπήκε με το δεξί στην Ευρώπη. Στο πρώτο του παιχνίδι κέρδισε με 3-1 τη Μπεσίκτας και προκρίθηκε στην τρίτη προκριματική φάση του Champions League. Χρειάζεται δύο ακόμα προκρίσεις για να μπει στους «χρυσοφόρους» ομίλους. Ακόμα όμως και να μην τα καταφέρει έχει ήδη εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στους ομίλους του Europa League.  Επόμενη αντίπαλος στο δρόμο για τους ομίλους του Champions League είναι η Μπενφίκα. Η αυριανή αναμέτρησή τους, στις 21:00, στο γήπεδο της Τούμπας είναι νοκ άουτ. Σε περίπτωση ισοπαλίας θα ακολουθήσει παράταση, ενώ αν χρειαστεί η πρόκριση θα κριθεί στα πέναλτι. Το μεγάλο παιχνίδι ΠΑΟΚ-Μπενφίκα προσφέρεται με 0% γκανιότα από το Pamestoixima.gr στην αγορά «Τελικό Αποτέλεσμα» έως την έναρξή του. Το «Στοίχημα της ημέρας» για την πρόκριση του ΠΑΟΚ στους ομίλους Σε περίπτωση που αποκλείσει ο ΠΑΟΚ τη Μπενφίκα θα αντιμετωπίσει τη Κρασνοντάρ στα play off του Champions League. Οι αγώνες στα play off είναι διπλοί και η πρώτη αναμέτρηση θα γίνει στην έδρα της Κρασνοντάρ. Θα καταφέρει να μπει στους ομίλους της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης η ομάδα του Φερέιρα; Το Pamestoixima.gr προσφέρει στο «Στοίχημα της ημέρας» την πρόκριση του ΠΑΟΚ στους ομίλους του Champions League με ενισχυμένες αποδόσεις.

~*ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ  2020:   
~ 1.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Τρίτη 01  Σεπτεμβρίου  2020  .-~*   ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑ ΚΥΡΙΟΥ ΜΗΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ !  :  https://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2020/08/01-2020.html .-
2.- ΥΓΕΙΑ για ΟΛΟΥΣ μας Το Α- Ω ... ,  ARFARA NEWS  THE NEWSPEEPER ARFARA MESSHNIAS GREECE   Στο αγιάζι της Ενημέρωσης    Τρίτη 01  Σεπτεμβρίου  2020  :  https://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2020/09/blog-post.html  .-  
3.- Αρφαρά Μεσσηνίας  Η Εφημερίδα μας  το αγιάζι της Ενημέρωσης  Τετάρτη 02 Σεπτεμβρίου 2020  : https://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2020/09/02-2020-2-2.html  .-
4.- Αρφαρά Μεσσηνίας  Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Πέμπτη 03  Σεπτεμβρίου  2020  : https://snsarfara.blogspot.com/2020/09/03-2020.html  .-
5.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Παρασκευή 04  Σεπτεμβρίου  2020  : https://stamos-dynami.blogspot.com/2020/09/04-2020-covid-19.html .-
6.- Αρφαρά Μεσσηνίας  Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Σάββατο 05 Σεπτεμβρίου 2020  : https://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.com/2020/09/05-2020-5-5.html  .- 
7.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Κυριακή  06 Σεπτεμβρίου  2020  :  https://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.com/2020/09/06-2020.html  .-
8.- ΥΓΕΙΑ για  ΟΛΟΥΣ μας Το  Α και  το  Ω ...!  Κυριακή  06 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 .- ARFARA NEWS  Η  Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  : https://vlasiosarfara.blogspot.com/2020/09/blog-post.html  .- 
9.-  ΥΓΕΙΑ για ΟΛΟΥΣ μας  ..Το  α  και το  Ω .. ΟΛΑ ΟΣΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ και να Μαθαίνω για τον   COVID-19    ~* Δευτέρα 07 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 .. ΑΡΦΑΡΑ  NEWS  : https://arfara-messinias-stamos.blogspot.com/2020/09/blog-post.html  .- 
10.- .-  Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Δευτέρα 07 Σεπτεμβρίου 2020 :  https://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2020/09/07-2020.html .-
11.-  Αρφαρά Μεσσηνίας  Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Τρίτη 08  Σεπτεμβρίου  2020 : https://dimmetoparfara.blogspot.com/2020/09/08-2020.html  .-
12.-ARFARA NEWS THE MEWSPEEPER  ΣΤΟ ΑΓΙΑΖΙ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ  ΤΡΙΤΗ 08 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2020 : https://vlasiosarfara.blogspot.com/2020/09/arfara-news-mewspeeper-08-2020.html  .- 
13.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Τετάρτη  09 Σεπτεμβρίου 2020  : https://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2020/09/09-2020.html   .- 
14.-  Αρφαρά Μεσσηνίας  Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Πέμπτη  10 Σεπτεμβρίου  2020 : https://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2020/09/10-2020-10.html  .- 
15.-.-  Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου  2020 : https://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2020/09/11-2020.html   .-
16.-Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Σάββατο  12 Σεπτεμβρίου 2020 : https://snsarfara.blogspot.com/2020/09/12-2020.html    .-
17.-Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Κυριακή 13  Σεπτεμβρίου 2020 :   https://stamos-dynami.blogspot.com/2020/09/13-2020.html .-
18.-Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020  : https://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.com/2020/09/14-2020.html  .-
19.-Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  (2) . Δευτέρα  14 Σεπτεμβρίου 2020  : https://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.com/2020/09/2.html     .-
20.-



ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  2020  : 
1.- Αρφαρά  Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Σάββατο  01  Αυγούστου  2020 .- ~ ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ !!! ~ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΙΑ  ΚΥΡΙΟΥ ΜΗΝΑ  για όλους μας  !!!  :  https://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2020/07/01-2020.html .-
2.-  ΥΓΕΙΑ για ΟΛΟΥΣ μας Το  Α- Ω ...  ,  ARFARA NEWS  THE NEWSPEEPER ARFARA MESSHNIAS GREECE  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης Σάββατο  01  ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ  2020 https://vlasiosarfara.blogspot.com/2020/08/arfara-news-newspeeper-arfara-messhnias.html  .-  
3 .- Αρφαρά Μεσσηνίας  Η Εφημερίδα μας Στο  αγιάζι της Ενημέρωσης Κυριακή 02 Αυγούστου  2020 .- ΚΑΛΗ ΠΑΝΑΓΙΑ να έχουμε ! : https://dimmetoparfara.blogspot.com/2020/08/02-2020.html  .-
33.- Αρφαρά Μεσσηνίας Η Εφημερίδα μας Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Κυριακή 30 Αυγούστου  2020  : https://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2020/08/30-2020-2020-1.html   .-
34 .- Αρφαρά Μεσσηνίας  Η Εφημερίδα μας  Στο αγιάζι της Ενημέρωσης  Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020  : https://dimmetoparfara.blogspot.com/2020/08/31-2020-31-31.html  .-

~


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου